Precis som Facebook har Google+ speciella sidor för företag och organisationer. För att skapa en företagssida behöver du ett lämpligt gmail-konto. Det går bra att skapa en funktionsmail för din verksamhet.
På Google+ kallas det att du lägger till användare i olika cirklar. Cirklarna är ett sätt att kategoriesera så att man inte behöver dela allt med alla utan kan välja. Det går att namnge cirklarna och kommunicera med en cirkel i taget. En användare måste dock själv först ha börjat följa sidan innan man kan kommunicera med hen. Läs mer.
På Google+ finns s.k. hangouts. Det är ett verktyg för videokonferens där du kan prata med flera samtidigt. I verktyget för hangout kan du dela dokument, ditt egna skrivbord m.m. Det finns också möjlighet att livesända videokonferensen via youtubekanal, eller att spela in den för att sedan publicera den på youtube.
Numera går det också att koppla communityn till en Google+ sida. Dessa kan liknas vid grupperna på Facebook. Man skapar ett community som blir en sluten diskussionsgrupp. Det går även att lägga till moderatorer och kategorier för vad som kan diskuteras.
Precis som Facebook har Google+ speciella sidor för företag och organisationer. För att skapa en företagssida behöver du ett lämpligt gmail-konto. Det går bra att skapa en funktionsmail för din verksamhet.
På Google+ kallas det att du lägger till användare i olika cirklar. Cirklarna är ett sätt att kategoriesera så att man inte behöver dela allt med alla utan kan välja. Det går att namnge cirklarna och kommunicera med en cirkel i taget. En användare måste dock själv först ha börjat följa sidan innan man kan kommunicera med hen. Läs mer.
På Google+ finns s.k. hangouts. Det är ett verktyg för videokonferens där du kan prata med flera samtidigt. I verktyget för hangout kan du dela dokument, ditt egna skrivbord m.m. Det finns också möjlighet att livesända videokonferensen via youtubekanal, eller att spela in den för att sedan publicera den på youtube.
Numera går det också att koppla communityn till en Google+ sida. Dessa kan liknas vid grupperna på Facebook. Man skapar ett community som blir en sluten diskussionsgrupp. Det går även att lägga till moderatorer och kategorier för vad som kan diskuteras.
Var den här artikeln till hjälp?
Dela:
Relaterat: